بازی به کراکن غذا بده! بازی چند نفره هیجانی در میان دزدان دریایی
بازی به کراکن غذا بده (feed the kraken)، یک بازی دست جمعی هیجانی می باشد که ملوانان شجاع در نقشهای مخفیانهی ملوان، دزد دریایی یا رهبر فرقه، با هم متحد میشوند تا با پرتاب طعمه به اعماق اقیانوس، خشم کراکن افسانهای را فرو نشانند و جان سالم به در برند. اما مراقب باشید! اگر طعمهها تمام شوند یا خشم کراکن بیش از حد برانگیخته شود، همه طعمهی کراکن خواهید شد!
محتویات بازی:
- 1 صفحه بازی
- 1 کشتی
- 40 تفنگ
- 4 کارت راهنمای خدمه
- 22 کارت شخصیت
- 10 توکن های عملیات نقشه
- 4 عدد جستوجوی کابین، 3 عدد غذای کراکن، 2 عدد شلاقزنی، 1 عدد خاموش کردن صدا
- 5 کارت مراسم فرقه
- 4 کارت شلاقزنی
- کارت “من یک …. نیستم” ، کارت دزد دریایی، کارت ملوان، کارت فرقه
- 23 کارت تعیین مسیر
- 4 عدد آبی “مست”، 2 عدد آبی “بدون سلاح”، 6 عدد زرد “قیام فرقه”، 5 عدد قرمز “مست”، 2 عدد قرمز “پری دریایی”، 2 عدد قرمز “تلسکوپ”، 2 عدد قرمز “مسلح”
- 3 کارت خارج از خدمت
- 1 نشانگر ناوبان و 1 نشانگر کشتیران
- 11 کارت جناح
- 1 کارت کارتهای سوخته
آمادهسازی بازی:
- تعداد خفاشان (بازیکنان) را مشخص کنید و نقشه مناسب را انتخاب کنید.
- برای بازی 5 تا 7 نفره از ماجراجویی مختصر و برای 7 نفر به بالا از ماجراجویی طولانی استفاده کنید.
- قطعات بازی را مطابق با راهنمای بازی بر روی صفحه قرار دهید.
- به هر خفاش (بازیکن) 3 تفنگ و 1 کارت شخصیت بدهید.
- کارتهای جناح را به طور تصادفی بین خفاشان پخش کنید و از آنها بخواهید تا هویت خود را مخفی نگه دارند.
نحوه بازی:
بازی به صورت نوبتی و در مراحل زیر انجام میشود:
1. تعیین تیم مسیریابی:
- ناخدا دو خفاش (بازیکن) دیگر را به عنوان ناوبان و کشتیران انتخاب میکند.
- خفاشان میتوانند با شورش علیه ناخدا و انتخاب ناخدای جدید مخالفت کنند.
2. سنجش وفاداری:
- اگر شورش موفقیتآمیز باشد، ناخدای جدید انتخاب میشود.
3. مسیریابی:
- ناخدا، ناوبان و کشتیران با هم کارتهای مسیر را انتخاب میکنند و کشتی را هدایت میکنند.
- اقدامات مختلفی مانند جستجوی کابین، شلاقزنی و قربانی کردن برای کراکن در این مرحله انجام میشود.
4. خارج از خدمت:
- خفاشانی که در شورش شکست میخورند یا توسط ناخدا شلاق میخورند، از بازی خارج میشوند.
شرایط پیروزی:
- ملوانان: اگر کشتی به خلیج بلو واتر برسد، خشم شب (پیروز) میشوند.
- دزدان دریایی: اگر کشتی به خلیج کوچک کریمسون برسد، خشم شب میشوند.
- رهبر فرقه و عضو فرقه: اگر کشتی به نماد کراکن برسد یا رهبر فرقه به کراکن قربانی شود، خشم شب میشوند.
نکات:
- از کارتهای شخصیت خود به طور خلاقانه استفاده کنید تا به جناح خود کمک کنید.
- مراقب دزد دریاییها باشید! آنها مخفیانه هویت خود را به عنوان دزد دریایی برای یکدیگر آشکار میکنند.
- به اعضای فرقه توجه کنید! آنها ممکن است در بین شما پنهان شده باشند.
- فراموش نکنید که به کراکن غذا بدهید! اگر طعمهها تمام شوند، خشم او همه را فرا خواهد گرفت.
بازیهای مشابه:
- Forbidden Island
- Burgle Bros
- Hanabi
با آرزوی لحظات شاد و هیجانانگیز برای شما در بازی به کراکن غذا بده!
برچسب ها:
بازی ، بازی استراتژیک ، بازی خانوادگی ، بازی دورهمی ، بازی کارتی ، بازی گروهی ، بازی های شبانه
نظرات (0)
بازخوردتان درباره بازی چیه؟